Amin Naizar's

Portfolio

Anime Favourite Aku

1 comment
Assalamualaikum W.T.H

Sekarang nie,waktu cuti sekolah kita sudahpun berkurang sedikit demi sedikit.Ramai diantara kita yang begitu 'failed' mengisinye dengan aktiviti yang berguna.

Macam tu jugaklah aku...,
Kalau bende-bende yang aku kene buat aku dah buat.Aku akan segera membuka laptop serta melayari internet.


Agak-agak aku buat ape?
Ape lagie,maen facebook,ber'blogging' ataupun tengok anime.
Korang minat anime ape?
Kalau soalan tu dibalikkan dekat aku.
Ofcoz aku akan jawab:

My Favourite Anime:
1.Fairy Tail
Nielah anime yang telah berjaye mengikat hati aku serte mencuri waktu aku pade setiap hari sabtu untuk men'download' ceritenye dekat internet.Mengisarkan pengembaraan Natsu Dragneel,Lucy Heartfilia,Gray Fullbuster,Erza Scarlet dan jugak Happy.Fairy Tail nie name guild yang berkonsepkan kekeluargaan dan semangat berpasukan.
Logo Guild
2.BoBoiBoy
Eeeh..,nie anime ke?
Layan jerk.Siri nie adalah khas untuk insan yang bergelar kanak-kanak serte remaje yang tak matang macam aku.aku rase tak perlu nak cerite banyak-banyak.Majoriti korang semue comfom dah kenal sangat ngan animasi BoBoiBoy nie.Kalau suruh nyanyi lagu die;adek aku semestinye insan yang mampu.Die jerk yg akan nyanyi dengan gaye serte lirik yang tak berape nak betul untuk didengar.
Maklumlah 'Adekku Over"
BoBoiBoy
3.Fullmetal Alchemist Brotherhood
Satu lagi cerite ngarut yang menghabiskan mase serte duet aku.Sekarang,cerite nie dah tak maen lagie coz dah habis episod dah.Dengar cerite,pengarah die nak keluarkan "Fullmetal Alchemist Musim Baru".
Fullmetal Alchemist Brotherhood menceritekan 'pengembaraan' Edward Elric bersame adeknye Alphonse Elric dalam menjejaki 'Philosopher Stone' yang dipercayai boleh menghidupkan yang telah mati serte memberikan kuase yang maha dasyat.
Tapi macam biaselah 'Equivalent Exchange'.Hutang nyawe mesti dibayar dengan nyawe..,
Tak gitu?
Fullnetal Achemist Brotherhood
Kalau manga pulak...,aku takkan teragak-agak nak jawab
Naruto
Bagi pendapat aku manga die lagie best dari animenye.
Bayangkanlah,banyak gile bercakap paztu tak memasal bersambung-sambung-sambung-dan bersambung lagie.
So,untuk menjimatkan mase.Aku membace mangganye jerk.
Dapatlah jugak tahu perkembangan yg lebih terkini pasal cerite nie.
(Sekarang,dah sampai part Naruto lawan Madara/Tobi serta ke 5 'ketue kampung' menentang Uchiha Madara yang lagie satu).

Tamatlah sudah..,

Nasihat aku:
Janganlah asyik enjoy jerk cuti-cuti nie nie.
Isilah mase dengan bende-bende yang berfaedah.
"Amalkan Gaye Hidup Sihat"
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home