Amin Naizar's

Portfolio

Ciri-Ciri Wanita Idaman Lelaki

3 comments
Bismillahirrahmanirrahim..,

Assalamualikum kepada korang semua.Selamat sejahtera juga kepada sekalian pembaca.Hari ini aku tiba-tiba tergerak hati untuk untuk mengedit post berkenaan calon-calon wanita pilihan lelaki..,

Ciri-Ciri Wanita Idaman Lelaki (Termasuk Aku)

Betul Tu Adik,Abang Setuju
  • Bertudung Labuh-Orang yang memakai pakaian/jilbab/tudung labuh merupakan seorang muslimah yang memang sejuk dan sedap mata memandang.Orang begini juga turut dipandang sebagai seorang yang baik akhlaknya serta elok pekertinya.Namun,masih ada sesetengah orang yang berfikiran pesimistik dan berpendapat bahawa mereka yang melabuhkan tudung merupakan seorang yang tidak mengikut arus fesyen terkini serta susah untuk dipandang lelaki.Tetapi,percayalah lelaki memang lebih memandang mulia wanita yang sebegini berbanding mereka yang suka dedah mendedah dan tunjuk menunjuk apa yang mereka ada bagaikan wanita lain tidak diciptakan sedemikian juga.Rujuk artikel ini sebagai kepastian Ada apa dengan tudung labuh?
Sejuk Jerk,Tengok Orang Pakai Tudung Nie
  • Bijak-Kebijaksanaan memang satu lagi hal yang amat dititiberatkan oleh lelaki kini (Maklumlah kebanyakannya pemalaz) kerana ramai kaum hawa yang bijak pandai serta menjawat jawatan tinggi dalam kerjaya.Lelaki memang memerlukan teman yang bijak kerana diorang terlibat dengan pelbagai hal yang memerlukan dorongan serta motivasi daripada kaum wanita.
Janganlah Isteri Aku Macam Nie
  • Pandai Memasak-Kalau diperhatikan dekat sisi-sisi jalan sekarang nie.Kita dapat lihat,jumlah kedai makan semakin meningkat.Jadi konklusinya,orang sekarang makin ramai yang suka menyantap di luar berbanding di rumah,Apa sebabnya?ahaha..,jawapannya mungkin kerana isteri mereka tidak pandai memasak makanan yang digemari ataupun memang satu apa pun tak tau berkenaan masakan (Besar kemungkinannya).So,lelaki bujang sekarang telah mengambil iktibar dari kes tersebut lalu,memuatkan kriteria masakan ini pada tangga ke tiga.
Sakit Mataku Melihat
  • Kurang Sosialnya-Kenapa kurang sosial?Bagi yang bertanya soalan tu,biar korang jawab sendiri.
Apa yang jadi kepada orang yang banyak bersosial?
Apa sebab diorang bersosial?
 Adakah impak positif dari aktiviti sosial ini?

Jawapan dalam otak korang itulah yang aku dan lelaki lain  maksudkan(Hindari).Tapi,kurang sosial bukan bermaksud menyendiri 100% ataupun langsung tidak menegur orang lain,tetapi yang ditafsirkan ialah bersosial sambil menjaga batas pergaulan.

Emosi Stabil?
  • Stabil Emosinya-Semua orang nak yang sejuk,baik dan menenangkan hati.Pendek kata semua yang terpuji serta sarat dengan nilai murni (Nie memang fitrah semue manusia).Aku rasa tak ade lelaki yang mahukan pasangan yang bengis,perengus,pemarah mahupun terburu-buru ( Tak tau nak bersabar).Berdasarkan kriteria-kriteria itulah kitorang kene tengok dulu peribadi (Sifat) lepastu baru judge.
Fikir Sebelum Bertindak;Nafsu Bukan Tuhan Kamu
  • Masih Darakah kamu?-(Sepatutnya aku letak yang ini dekat ciri-ciri teratas,tapi terlupa pulak,hehe..,) Nielah satu-satunya perkara yang selalu lelaki-lelaki dekat luar sana fikir dan renungkan.Masi adakah wanita yang suci?Maklumlah,boleh dikatakan hampir majoriti kaum remaja sekarang yang bercouple.Tambahan pulak,hari-hari kes khalwat sert seks bawah umur terpampang di dada-dada akhbar.
So,macam mana?Ada tak dalam list?Haha..,kalau yang ada tu,tunggulah tak lama lagie,aku (Mewakili kaum lelaki) akan datang meminang...

P/S:Kih..,Kih..,Kih..,Couple masa sekolah nie memang tak membawa apa-apa faedah pown..,

Semoga jumpa lagi dalam post akan datang..,



Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

3 comments:

Shazrizal Shahmy said...

byk nyer ayat ko....tp x per...besttt...

Amin Naizar said...

tQ2

Anonymous said...

Si wanita juga inginkan sesuatu..
masih terunakah si dia..