Amin Naizar's

Portfolio

Dilema Di Asrama

7 comments
Assalamualaikum...,

Selamat sejahtera kepada anda semua.Setelah hampir sebulan aku tak meng'update blog,kini membawakan post terbaru iaitu:

"Dilema Di Asrama"


Hah....,.malaz arr..,nak cerite,mule-mule aku punyelah semangat nak memasuki Sekolah Berasrama yang terletak nun jauh tinggi di atas bukit tuh.
Bayangkanlah....,
Semalam dapat surat tawaran
Harinie settlekan semue business
Dan esok.....,
aku dah pown melangkahkan kaki ke sekolah tersebut.

Okey...,

1st aku memanjatkan kesyukuran kepada Allah S.W.T kerana telah memilih aku daripada berjuta-juta hambanye untuk mendapat tawaran.
2nd,aku berasa sangat bertuah sebab pelajar-pelajar dekat sini bebas buli.
3rd,aku dapat rasakan yang diriku ini berjaya menyesuaikan diri dalam masa yang singkat.

TAPI......

Serius...,
Hidup di sini menuntut kesabaran serta ketabahan yang tinggi..,
Bayangkan..,
1.Hidup korang dikawal sepenuhnya(Tiada kebebasan merayau,buke Facebook,Blogger dsb)
2.Basuh baju menggunakan tangan korang sendiri(Nak guna mesin basuh pown boley)
3.Bangun seawal yang boleh supaya korang tak bersesak-sesak mase mandi + dapat mandi dengan tenteram + elak zina mate +dapat sembahyang subuh secara berjemaah.
4.Kawan-kawan koranglah merupakan adik,abang,kakak serta BFF korang.
5.Kena banyak berdikari.

Huh...,
Tengok kalau aku nak listkan semue banyak tau.Kalau aku buat karangan nanti habis semua diserang "Hippopotomonstrosesquippedaliophobia".

Hohoho...,untuk 1st month nie family aq selalu datang ziarah..,so,kerinduan tu terubatlah sedikit.

I miz My Family
I miz my Friendz
I miz FB,Blogger,Twitter,MySpace,Tagged.IM,Skype,Email,
I miz Komik Naruto,Doraemon,Conan,Lawak Kampuz.

Umm..,tapi sekolah di sini adalah menyeronokkan berbanding sekolah-sekolah yang lain.
Walaupown,aku terpaksa mengharungi pelbagai ranjau halangan,duri-durian atau semut api-api..,akan kuredah demi kejayaan yang Pasti menanti..,

Alhamdulillah...,aku bersyukur padaMU YA ALLAH...,

__________________________________________________________________

Tapi
Aku paling suke makanan die..,
6 kali seharie tau..,

Hahaha...,
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

7 comments:

nina ninot said...

haah...pling best an...so..no need to call me lahh

ikazmi said...

huhuhu........ksiannyer ko....tula msuk asrama xgtaw aku...pepun aku sntiasa doakn ko......

Amin Naizar said...

wahaha..,t.q guyz...,

SHAZRIZAL SHAHMY said...

makan,mkan lepastu jadik budak gemokk

Amin Naizar said...

Tu..,Kau..,haha

Syahira Aina said...

ijal yg gemuk ... ckp amin plk .. haha .. peace !

Amin Naizar said...

amboii..,Ijal gemuk..,